1 paź 2012

Organizacyjnie 1

Cieszę się, że tak wiele Autorów blogów zgodziło się na współpracę z Lekcją matematyki. Ich buttony znajdują się w podstronie Współpraca.

Co do spraw organizacyjnych:
  1. Lekcja pierwsza w przygotowaniu, będzie to pierwszy arkusz maturalny, który pojawi się na blogu. Tutaj rodzi się pytanie: czy lepiej pisać wszystko w Wordzie (teorię, treść i równania), czy równania pisać na kartce, skanować i wklejać do Worda? Cała lekcja będzie przekopiowana z Worda tutaj. Pisanie równań  w programach jest niestety dość uciążliwe, zwłaszcza jeśli równanie przekształca się wielokrotnie by otrzymać wynik. Co o tym myślicie?
  2. Wpadłam na pomysł, by wszystkie lekcje, które pojawią się na blogu, zapisywać w formacie PDF i umieszczać na portalu chomikuj.pl . Konto byłoby zabezpieczone hasłem, które zostanie podane na blogu w podstronie O blogu wraz z linkiem do konta. Jak Wam się podoba ten pomysł?
  3. Najważniejsze: będę wdzięczna za wszystkie uwagi dotyczące wyglądu bloga (podstron itp.), jak i lekcji, które będę tu zamieszczać. Opinie są mi bardzo potrzebne, zwłaszcza teraz, gdy szablon będę dopiero zamawiać i chciałabym, aby wszystko było przemyślane i dostosowane do Was- Czytelników.
Czekam na Wasze komentarze! :)

9 komentarzy:

  1. 1. Sądzę, że najlepiej pisać w Wordzie i zostawiać miejsce na rozwiązanie... Z doświadczenia wiem, że często się te testy drukowało i brało do szkoły ;)

    Jest taka jedna strona matematyczna. Jakoś tak mi się skojarzyło. Pan oferuje kursy (video), ale ma też bloga. [http://www.etrapez.pl/blog/]

    Jak widać, u nas ten sam problem. Dużo osób wpada, ale mało kto korzysta. A na jakiej zasadzie miałaby funkcjonować ta reklama/informacja? I jaka miałaby być jej treść?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie nawiążemy z Tobą współpracę. Za chwilę wstawię link.
    Pozdrawiam,
    Midori.

    http://krytyka-dla-odwaznych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przede wszystkim - świetny pomysł na bloga! Artykuł oczywiście ukaże się na Katalogu. Postaram się znaleźć trochę więcej czasu i napisać w miarę możliwości niedługo.
    Co do Twoich pytań:
    1. Myślę, że równania lepiej pisać ręcznie i skanować.
    2. Z tym chomikuj to nie wiem. Nie korzystam z tego serwisu, a i nie wiem, czy jest sens umieszczać to również tam, skoro będzie na blogu.
    3. Co do wyglądu, to przychodzi mi do głowy rada, żeby miejsce na treść notek było jak najszersze.
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że słomiany zapał u Ciebie nie zawita, bo byłoby naprawdę szkoda :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Oi. KatD-san to wspaniały pomysł! Tak się ucieszyłam, gdy poczytałam strony na blogu! Będę tu naprawdę częstym gościem. Powód? Oi wiele ich jest. Przede wszystkim mam problem z matą, od kiedy zmienili mi nauczycielkę. Drugi? To oczywiste. Jetem tu, bo to Twój blog! Mam pytanie, czy będzie taka możliwość dodawania zadań, których się nie rozumie? Chodzi mi o to, że w jednej tematyce matematyki - dajmy przykładowo Geometrię - jest wiele zagadnień i równań. Niektóre się rozumie inne nie. Rozumiesz o co mi chodzi? Inaczej nie umiem wytłumaczyć -.-"
    Tak czy inaczej cieszę się z Twojego poczynania :)
    Pozdrawiam i gratuluję :*
    Nee-chan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w zakładce "Propozycje" pojawi się opcja dodawania zadań.
      Dziękuję za miłe słowa :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Oi oi. Przepraszam, pomyliłam autorki. Myślę o tobie Foreplay, a pisze o Kat. Jeszce raz przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak prosiłaś, zapoznałam się z postem i na początek chętnie na odpowiem na pytania w nim zawarte.
    1) Zdecydowanie ręcznie.
    2) Nie wiem, czy umieszczanie artykułów i na blogu, i na chomiku to dobry pomysł, nie bardzo widzę w tym sens.
    3) Tutaj już Ci nie pomogę, bo nic nie przychodzi mi do głowy.

    Do do Darka - o ile Ci to odpowiada, umieścimy o Was ogłoszenie a zakładce "Aktualności" i wspomnę coś w we wrześniowym podsumowaniu. Nie chciałabym zaśmiecać bloga osobną notką, gdyż w sumie nie jest to odpowiednie miejsce do reklamowania blogów.

    Nugat z Dark Evaluation

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że pisanie ręczne będzie lepsze. Jeśli chodzi o chomika, to nawet niezły pomysł, ale czy ludzie i tak nie będą mogli zobaczyć wszystkich Twoich lekcji na blogu?
    Może wstaw jakiś nagłówek który ma coś wspólnego z liczbami. Najlepiej, poproś szblonarnie o zrobienie szablonu. =)
    I z miłą chęcią zgadzamy się (Cukiernia Krytyki) na współprace. Dodam Cię do linków, napisz jak będziesz miała button =) Na razie dodam sam link.
    Samotny z Cukierni Krytyki

    P.S. Powodzenia w prowadzeniu tego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  8. Na Katalogu ukazał się już krótki artykuł o Lekcji Matematyki :)

    OdpowiedzUsuń