7 maj 2014

Train your brain!

...czyli co robić, żeby rozwijać swój mózg?

Istnieje wiele stron w Internecie, które są poświęcone treningowi mózgu i jego rozwojowi. Bez wątpienia jest to bardzo ważne nie tylko dla tych, którzy uczęszczają do szkół czy studiują, ponieważ każdy z nas rodzi się z pewnym potencjałem, który warto, a nawet powinno się rozwijać. Niestety nie ma nic za darmo...

Jakiś czas temu, a dokładnie w marcu, wzięłam udział w wykładzie otwartym organizowanym przez moją uczelnię. Tytuł wykładu był taki sam jak tytuł mojego posta. Postanowiłam, że podzielę się z Wami cennymi uwagami i wskazówkami w tym temacie, a zwłaszcza, że blog jest dopiero reaktywowany i wydaję mi się, że taka notka przyda się każdemu. Bez względu na to, czego się uczy i ile ma lat.

 Na początek trochę biologii. Jak dobrze wiemy - istnieje coś takiego jak komórki nerwowe. Jednak wcale nie trzeba mieć ich dużo, bo to połączenia między komórkami czynią nas mądrzejszymi. Każda nowa czynność, którą wykonujemy, przyczynia się do powstania nowych połączeń między komórkami, a następnie ważna jest częstotliwość powtarzania tych czynności.

9 wskazówek - co robić, żeby rozwijać swój mózg?
  1. Ćwiczenia fizyczne - mają znaczny wpływ na funkcjonowanie mózgu i sprawność intelektualną.
  2. Odżywianie - spożywanie kwasów omega 3 (budulec osłonki mielinowej, która osłania nasze włókna nerwowe), a więc powinniśmy jeść: orzechy, ryby, szpinak, siemię lniane oraz borówki amerykańskie.
  3. Muzyka - zwłaszcza klasyczna np. barokowa, a najlepszym treningiem jest po prostu gra na instrumencie.
  4. Języki obce - przez które tworzy się najwięcej nowych połączeń (nowe słowa, gramatyka, itp.).
  5. Tlen - dotleńmy swój mózg, aby działał sprawniej i szybciej.
  6. Róbmy coś nowego - czyli zrób psikus swojemu mózgowi! np. obróć tapetę w komputerze o 180 stopni, idź inną drogą na uczelnię, do pracy, myj zęby niedominującą ręką...
  7. Zabijaj czas - tylko w jaki sposób? Dobrą grą na zabicie czasu jest po prostu tetris lub inne gry tego typu.
  8. Książki - czytanie rozwija wyobraźnie, poprawia koncentrację.
  9. Jak myśleć analitycznie? - używaj niedominującej ręki, rób mapy myśli.
Jak sprawdzić, która półkula mózgowa jest dominująca?
Zrób test! LINK i podziel się w komentarzu swoimi wynikami! :)


Chciałabym również podziękować blogom, które wsparły lekcję matematyki!


W następnej notce: teoria i przykłady - logika

7 komentarzy:

  1. Ło, dowiedziałam się ciekawych rzeczy c:
    Tylko mnie to ze szpinakiem przeraziło... Fuj.
    Hm, taki test kiedyś mieliśmy w szkole, ale mi się za nic nie zgadzał o-o

    Pozdrowionka :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, w tym teście to mi dokładnie po połowie wyszło. ICOTERAS?
    Ciekawe te pomysły na trenowanie mózgu, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się wydaję, że dobrze jest mieć rozwinięte obie półkule w takim samym stopniu :)

      Usuń
  3. Cześć.
    Ciekawy blog. Sama lubię matematykę i inne przedmioty ścisłe. Choć może i orłem z nich nie jestem. No ale kto mówi, że musze nim być? Ujęła mnie w niej jej prostota: 2+2 nieodmiennie da cztery. Wystarczy znać wzory i umieć podstawić pod nie odpowiednie cyfry.
    Najlepszy sposób na rozwój mózgu to z mojej perspekty punkt 8.
    Co do testu... mam dominującą lewą półkulę. Ale nigdy nie sądziłąm, ze jestem osobą poukladana. Zwykle w głowie mam chaos.
    Pozdrawiam,
    roxette16

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post, myślę, że zastosuje z niego kilka rzeczy, których nie robiłam do tej pory (ach, ten leń).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Natrafiłam na twój button na ZS i pomyślałam, że zajrzę, bo sama praktycznie sproszkowuję przedmoty ścisłe i wciągam je nosem. Pisz, a z pewnością pojawię się tu jako stały czytelnik.
    Jeśli mogę cośzasugerować, to czy mogłabyś przesunąć ankietę z miejsca ponad postami do kolumny bocznej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, już przestawione :)
      Dzięki za radę :)

      Usuń